Kwaliteit: een levend organisme

17 november 2021

Kwaliteit is belangrijk. Voor u, voor uw klanten en ook voor ons, als uw (potentiële) businesspartner.

Dat wij het meest kwalitatieve contactcenter van België willen zijn, daar moeten we niet flauw over doen. Dat is gewoon zo. En, eerlijk? Dat zijn we ook.

U hoeft ons niet op ons woord te geloven, we kunnen dat bewijzen. Wij laten onze kwaliteit al enkele jaren meten door een firma van buitenaf.

ISO 18295-1 label vernieuwd

4 jaar geleden behaalden we als allereerste Belgische contactcenter de wereldwijde ISO 18295-1 kwaliteitsnorm. Dit jaar werden we opnieuw volledig doorgelicht, niet alleen omdat dat een vereiste is om deze titel te blijven behouden, maar vóóral omdat we willen dat kwaliteit in ons hele DNA voelbaar aanwezig blijft, op elk niveau.

Een kritisch oog van buitenaf

Soms helpt het dan, om je organisatie eens via andermans ogen te bekijken.

Uit de audit bleek dat ons kwalitatieve niveau nog even hoog is. En daar zijn we trots op, zeker na de afgelopen 2 jaar. Corona was ook voor ons geen walk in the park. Qua organisatie konden we supersnel schakelen van een hybride naar een volledig thuiswerk-model, dat wel. Dat we al enkele jaren hybride werken, gaf ons een grote voorsprong.

Meer én even goed (of zelfs beter)

Daarnaast kregen we er door het Covid-contactonderzoekswerk én een aantal nieuwe en oude klanten die ons hun vertrouwen als partner (her)schonken, een enorme workload bij.

Geen reden tot klagen, absoluut niet, integendeel. We zijn één van de gelukkigen die meer werk kregen door Corona.

Pittig en uitdagend

Maar met dezelfde omkaderende staffing, een pak nieuwe medewerkers snel op niveau krijgen, vroeg om heel wat extra inspanning van onze mensen. Te meer, omdat we heel uiteenlopende klanten hebben, uit de commerciële én de publieke sector. Ze verdienen allemaal een aanpak op maat qua rekruteren, type training, on the job coaching, opvolging, …

In elke fase kan je kwaliteit verliezen, want het moet snel gaan. En kwaliteitsverlies, is precies wat we willen vermijden. We willen net de andere kant van de medaille.

DNA met en van hoge kwaliteit

Dat ons kwaliteits-DNA stevig is, bevestigt de ISO-audit opnieuw. We kunnen wel wat aan, als organisatie, we blijven onszelf heruitvinden, ook als de druk zeer hoog is. Via -tig communicatiekanalen, voor zeer uiteenlopende klant-opdrachtgevers, kunnen we met ons meer dan 1000-koppige team elke dag opnieuw topkwaliteit leveren.

En dat zeggen wij niet! (alleen)

We zijn er voor u, ISO 18295-1-gewijs.

Delen is zeker toegestaan!