Referenties

N-Allo behoort tot de top drie van contactcenters in België. In 2020 behandelden we meer dan 8,5 miljoen klanteninteracties via uiteenlopende kanalen. De voorbije 20 jaar hebben we dan ook de knowhow opgebouwd om opdrachtgevers uit diverse sectoren te ondersteunen. Dat zijn niet alleen grote merken, maar ook openbare dienstverleners.

Engie 

N-Allo behandelt jaarlijks 2,2 miljoen in- en outbound klantencontacten voor Engie. Dat maakt van ons het belangrijkste verkoops- en contactkanaal van deze energieleverancier. Via telefoon, email, chat, … bereiken we niet alleen hun particuliere klanten, maar behandelen we ook de B2B-contacten.

Daarnaast bieden we Engie onze expertise aan om ambitieuze salesdoelen te behalen. Daarvoor passen een gestructureerde verkoopstrategie toe, gebaseerd op productkennis en data-analyse.

Brutélé

Brutélé, dat werkzaam is onder de merknaam VOO, startte als provider van kabeltelevisie en groeide uit tot een veelzijdige speler in de telecommunicatie. 

N-Allo biedt technische ondersteuning aan hun klanten en behandelt outbound contacten, onder meer rond retentie en NPS.

Bovendien hebben we voor Brutélé de applicatie CallGate ontworpen. Die brengt verschillende verkoopfeatures samen waardoor het salesproces en follow-up ervan vlotter verloopt.

ING

Sinds 2017 ondersteunt N-Allo deze bank bij de inkomende oproepen van haar klanten en filialen. Onze medewerkers zijn gekwalificeerd om diverse vragen rond technische problemen en online bankieren te beantwoorden.

De collega’s van N-Allo en ING werken naadloos samen in zogenaamde flex-pools: gemende teams die worden aangestuurd door teamcoaches van N-Allo. Die coaches zijn verantwoordelijk voor het behalen van de resultaten en KPI’s. Daarnaast bekommeren ze zich ook om de administratieve en HR formaliteiten van onze medewerkers.

Nationale Bank van België

Voor de Nationale Bank neemt N-Allo elke maand een statistisch-economische enquête af bij gezinnen. Dat gebeurt volledig telefonisch.

Colruyt

Colruyt groep is de Belgische marktleider binnen retail. De groep staat voor belangrijke merken als Colruyt (supermarkt), Dreamland (speelgoed en vrije tijdsmateriaal), Dats 24 (tankstations), …

N-Allo is het exclusieve contactcenter voor de verschillende merken van deze groep. We werken volgens een overflowmodel waarbij onze medewerkers autonoom de klantencontacten afhandelen. Concreet betekent dit dat we voor een first time fix van minimum 85% gaan, ongeacht de complexiteit van de interacties.

Net zoals bij andere opdrachtgevers, werken we volgens een flexibel model. Op piekmomenten zoals de koopjesperiode vertienvoudigen we zelfs onze bezetting. Ook toen Colruyt met drie miljoen klanten overschakelde naar de overkoepelende X-tra-kaart, ondersteunde N-Allo hen met een uiterst flexibele klantendienst.

Vaillant-Bulex

Vaillant Group is een internationale marktleider op het gebied van verwarmings- en ventilatietechnologie. De groep biedt milieuvriendelijke en energiebesparende systemen aan, zoals onder andere zonneboilers, zonnepaneelsystemen en warmtepompen.

N-Allo staat bij Vaillant in voor de eerstelijnscontacten van de klantendienst. Jaarlijks verzorgen we meer dan 250.000 interacties via verschillende kanalen: telefonie (in- en outbound), e-mail, web support en ticketverwerking.

We wijzigen de grootte van ons team naargelang de vraag van Vaillant. Die is sterk afhankelijk van de seizoenen en de soms snel wijzigende – en typisch Belgische – temperatuur.

Contact met de burger  – werk voor de overheid

Steeds meer burgers verwachten dat hun overheid bereikbaar is via verschillende kanalen. Daarom biedt N-Allo zijn diensten, expertise en technologie ook aan bij openbare dienstverleners. Zo willen we de verschillende overheden in het land helpen om de burger centraal te stellen en de digitale switch te maken.

Stad Antwerpen (Digipolis)

Sinds 2020 verlopen alle telefonische contacten met burgers van Stad Antwerpen via het beveiligd communicatieplatform van N-Allo. De oproepen naar de stadsdiensten worden beantwoord door 350 medewerkers van de stad.

Bij de overgang naar het nieuwe platform, stond N-Allo in voor de training en technische ondersteuning van al deze medewerkers. Daarvoor konden we rekenen op onze jarenlange praktijkervaring in opleiding, advies en overflowdiensten.

Bovendien blijft het misschien niet alleen bij de telefonische contacten. De komende maanden wordt de integratie van andere kanalen zoals chat, messaging en sociale media verder onderzocht. 

Stad Gent

Stad Gent wil een moderne en innovatieve stad zijn, ten dienste van elke Gentenaar. Daarvoor doet het al enkele jaren geleden beroep op onze diensten. N-Allo assisteert de stad namelijk bij de inrichting van haar contactcenter GentInfo.

Bij GentInfo worden alle contacten tussen de stadsdiensten en burgers, handelszaken of pendelaars behandeld. Die contacten verlopen niet alleen via de fysieke loketten, maar evengoed via mail of telefonisch. Het contactcenter is dan ook helemaal aangepast aan die multichannel omgeving.

N-Allo blijft de stand ondersteunen bij de verdere uitbouw van GentInfo. Zo is er een Team Coach van N-Allo aanwezig en vangen we op piekmomenten de overflow op. Tenslotte zorgt N-Allo ook voor het communicatieplatform en de rapportering van alle interacties.

Hello Belgium

In het kader van de coronasteunmaatregelen verdeelde de Belgische overheid in 2020 de gratis Rail pass “Hello Belgium” van de NMBS/SNCB. Van juli tot november ondersteunde N-Allo de overheid hierbij als Contact Center.

Het ging om een tijdelijk project met een uiterst flexibele staffing. Bovendien moest het Contact Center in amper vier weken worden opgestart. Op onze piek werkten er 150 werknemers van N-Allo voor Hello Belgium, goed voor 250.000 contacten via telefoon, email, social media, …

Aan de hand van onze forecast werd de capaciteitsplanning wekelijk aangepast, zodat we burgers in de drie landstalen en het Engels verder konden helpen.

Zeg even Allo!

Heb je een vraag of zoek je meer informatie over bepaalde zaken? Wees dan zeker niet bang om ons te contacteren, wij bijten niet!